Recomanacions a les empreses classificades o amb l’intenció de classificar-se: Import Net al tancament de comptes de l’exercici 2015

Feel free to use this image just link to www.rentvine.com

L’article 70.2 del text refós de  la Llei de Contractes del Sector Públic, aprovat per Reial Decret Legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, disposa que, per a la conservació de la classificació, les societats mercantils, els empresaris individuals inscrits al Registre Mercantil i les entitats no mercantils inscrites en altres registres oficials, han d’acreditar anualment el manteniment de la seva solvència econòmica i financera per mantenir la seva classificació empresarial mitjançant una declaració responsable.

Els empresaris individuals no inscrits al Registre Mercantil hauran de presentar el seu llibre d’Inventaris i Comptes Anuals, degudament legalitzat pel Registre Mercantil, en el qual figurin les dades del tancament de l’exercici comptable, sense poder acollir-se a la modalitat de presentació de la declaració responsable.

La no presentació d’aquesta declaració, o la comprovació per la Junta Consultiva de la insuficiència de la solvència de l’entitat, podrà donar lloc a l’obertura d’expedient de revisió d’ofici de les vostres classificacions, podent ocasionar la pèrdua de les mateixes.

Aquest any 2016 hauran de tramitar l’actualització de la solvència econòmica i financera les empreses amb classificació indefinida en vigor obtinguda abans de l’1 de setembre de 2015. El Patrimoni Net mínim que han d’acreditar per al manteniment de la seva classificació empresarial és, segons la categoria que ostenten:

Categoria A  –> Patrimoni Net de 6.000 €

Categoria B –> Patrimoni Net de 12.000 €

Categoria C –> Patrimoni Net de 24.000 €

Categoria D –> Patrimoni Net de 72.000 €

Categoria E –> Patrimoni Net de 168.000 €

Categoria F –> Patrimoni Net de 480.000 €

RECOMANEM a les empreses que tinguin en compte aquests imports mínims a l’hora de tancar properament els seus comptes anuals de l’exercici 2015, per a evitar que la Junta Consultiva obri un expedient de revisió d’ofici de les vostres classificacions, podent ocasionar la pèrdua d’alguna categoria o fins i tot de la classificació.

Per a les empreses que volen classificar-se per primer cop o volen tramitar un nou expedient per a millorar la classificació empresarial, atès que l’expedient es resoldrà amb les novetats derivades de la modificació del Reglament de la Llei de Contractes de les Administracions Públiques, realitzades per Reial Decret 773/2015, de 28 d’agost, la categoria que s’assignarà als empresaris vindrà determinada pel Patrimoni Net reflectit en els comptes anuals. Ara bé, s’introdueixen dues modificacions importants:

-Varia l’import del Patrimoni Net mínim exigible a les empreses per a l’obtenció de cada categoria.

-Possibilita considerar el Patrimoni Net que figuri en els comptes anuals intermitjos posteriors al tancament del darrer exercici social, sempre i quan l’empresa hagi efectuat ampliacions de capital o fets financers equivalents que incrementin el Patrimoni Net de l’últim exercici social tancat.

Per a aquestes empreses, RECOMANEM tenir en compte aquests imports mínims de Patrimoni Net per a cada categoria:

Categoria 1  –> Patrimoni Net de 15.000 €

Categoria 2 –> Patrimoni Net de 36.000 €

Categoria 3 –> Patrimoni Net de 84.000 €

Categoria 4 –> Patrimoni Net de 240.000 €

Categoria 5 –> Patrimoni Net de 500.000 €

Categoria 6 –> Patrimoni Net de 1.000.000 €

És a dir, una empresa que presenti un nou expedient de classificació amb un Patrimoni Net inferior als 15.000 euros no podrà classificar-se com a contractista d’obres.