“RECONS ens permet acreditar les pràctiques sostenibles davant dels clients i fer que confiïn més en nosaltres”

RECONS Testimoni 2 ObraLlar

“Els nostres clients estan més interessats a contribuir amb les pràctiques sostenibles i confien més en nosaltres per realitzar les seves obres”. Ho explica Xavier Fernández, responsable d’Administració d’OBRALLAR 2000, empresa manresana que duu a terme projectes de reforma, construcció, rehabilitació i manteniment arreu de Catalunya. “La bona gestió de residus també ens ha reduït els costos: tenim un equip compromès i ben format, i proveïdors que participen en la nostra aposta per la sostenibilitat”.

Logo Obra Llar 2000 vt

A OBRALLAR 2000 compten amb el certificat RECONS de gestió sostenible dels residus des de fa dos anys. “Som una empresa social i ambientalment responsable, i volíem que els esforços que fem per ser més sostenibles fossin reconeguts en el mercat, que ho veiessin els clients i la comunitat. Amb aquest segell ho aconseguim”, assegura.

Bones pràctiques en les 3R

L’any 2022, l’empresa va valoritzar 107,96 tones de residus gràcies a pràctiques basades en les 3R: reduir, reutilitzar i reciclar. “Apliquem el carpooling: en la mesura del possible, planifiquem la quantitat de materials que seran necessaris per a cada obra, de manera que reduïm el rebuig”, explica Fernández. Això els permet reduir emissions de CO2 i, alhora, estalviar en combustible, peatges i estacionament. A nivell de reutilització, una pràctica habitual és fer servir les mateixes estructures i utillatge que en projectes previs, en especial de rehabilitació d’habitatges. I pel que fa al reciclatge, disposen de sistemes de classificació de residus en totes les obres i aposten per l’ús de materials reciclats. “Col·laborem amb empreses de reciclatge i sempre cerquem proveïdors que proporcionin materials procedents de fonts sostenibles i certificades, d’aquesta manera reduïm la petjada ecològica i protegim els ecosistemes”.

Cuidar el present per millorar el futur

Per obtenir el segell RECONS, l’empresa va implementar alguns canvis interns. Xavier Fernández destaca sobretot la formació dels operaris per a la bona gestió de residus, i donar temps als encarregats per planificar bé la compra de materials (consum sostenible). “Des de l’oficina, el Departament de Facturació crea un fitxer per a cada obra, on inclou els diferents albarans de gestió de residus, que després serviran per acreditar les bones praxis en construcció sostenible”.

La construcció gestiona almenys el 50% dels recursos naturals que s’extreuen al món. “Anys enrere ens basàvem únicament en la rendibilitat econòmica -reflexiona Fernández-. Ara creiem que, aplicant mètodes sostenibles, ajudem a conservar els recursos naturals per a les futures generacions i minimitzem l’impacte ambiental que genera el cicle de vida de la construcció”. Un compromís amb la sostenibilitat que està en l’ADN d’OBRALLAR 2000.

Sorry, the comment form is closed at this time.