Finalitza el termini per declarar a Hisenda els béns a l’estranger

Hisenda

Finalitza el termini per declarar a Hisenda els béns a l’estranger

El proper 31 de març és l’últim dia per presentar a Hisenda la declaració anual sobre béns i drets situats a l’estranger corresponent a l’exercici 2016, el document que popularment es coneix com a ‘Model 720’. Recordem que està obligada a presentar aquesta declaració tota persona física o jurídica resident en territori espanyol que durant el 2016 s’hagi trobat en alguna d’aquestes situacions:

– Que hagi estat titular, representant, autoritzat, beneficiari o hagi tingut poder de disposició sobre comptes corrents en entitats financeres situades a l’estranger.

– Que hagi estat titular de valors, drets, assegurances de vida o invalidesa i rendes vitalícies o temporals dipositats, gestionats o obtinguts a l’estranger.

– Que hagi estat titular d’immobles o drets reals sobre immobles situats a l’estranger.

Recordem, en tot cas, que si no hi ha canvis en el valor del patrimoni a l’exterior o de la condició que la persona física o jurídica va determinar quan va declarar-ho, el contribuent no està obligat a emplenar anualment el model 720.

Així mateix, en cas d’incompliment de l’obligació d’informar sobre comptes situats a l’estranger s’arrisquen a rebre una sanció confiscadora, el qual significa que aquesta podria superar el valor del patrimoni a l’exterior no declarat. Per aquest motiu, us recomanem que presenteu els vostres béns a l’estranger abans del dia 31 de març, que és el dia màxim indicat per Hisenda, i si teniu cap dubte recordeu que podeu contactar amb el nostre equip d’assessors per resoldre les vostres preguntes i ajudar-vos en aquest tràmit.

Procediment Model 720. Declaració informativa sobre béns i drets situats a l’estranger.

Etiquetes:
, ,