De què vam parlar a la RiMe del 19 de desembre?

Jornada RiMe

De què vam parlar a la RiMe del 19 de desembre?

El passat dijous 19  de desembre vam celebrar al matí la darrera Comissió RiMe de l’any, dividida en tres blocs: Conveni amb Càritas Diocesana de Barcelona, novetats normatives i conclusions del 2019, i expectatives i previsions de cara al 2020

Conveni amb Càritas Diocesana de Barcelona

La sessió va començar amb ponències de Ferran Casamitjana i Omar Ramírez,  representants de Càritas Diocesana de Barcelona, que van explicar-nos els diferents programes assistencials de Càritas, per centrar-se després en el programa Feina amb Cor.

Recordem que mitjançant el conveni de col.laboració del Gremi amb el programa Feina amb Cor, facilitem a les empreses associades informació sobre el programa així com de la disponibilitat de persones de la borsa de treballadors de Càritas Diocesana de Barcelona que tinguin un perfil professional que puguin interessar a les empreses agremiades.

En aquest sentit, Omar Ramírez ha destacat la satisfacció de les empreses amb els seus processos de contractació mitjançant el programa, tenint-se en compte que Càritas Diocesana de Barcelona fa un seguiment i una tasca d’acompanyament durant el període d’adaptació de la persona a l’empresa.

Per part de les empreses assistents, a més a més, s’ha destacat com tot i les dificultats afegides que pot comportar, la contractació de persones mitjançant borses de treballadors d’entitats socials com Càritas Diocesana de Barcelona o el Programa Làbora és una bona oportunitat per a contribuir al benestar social així com per cobrir vacants de feina amb condicions avantatjoses. Cal recordar com aquestes contractacions comporten bonificacions fiscals o el compliment de clàusules socials de les licitacions publiques.

Pots descarregar-te les presentacions exposades durant la jornada clicant en els següents enllaços:

-Presentació Càritas Diocesana de Barcelona

– Programa Feina amb Cor

Novetats normatives i conclusions del 2019

Posteriorment, es va procedir a repassar l’any 2019, del qual es va destacar l’activitat de la RiMe en diferents línies de treball com la defensa i representació del sector davant d’administració i entitats, o l’impuls del Segell de qualitat CONSTA, amb la signatura del conveni de col·laboració amb la Generalitat, la creació d’un Consell Assessor que involucra als diferents actors del sector o la posada en marxa de nous mitjans promocionals com són les lones a les obres.

Així mateix, en aquest espai de la reunió es van enumerar diferents novetats normatives destacades aparegudes durant el transcurs del 2019. Del 2019 les empreses de la Comissió van opinar que havia estat un any satisfactori, amb feina. Tot i ser conscients d’algunes previsions negatives que apunten a una possible recessió o desacceleració, han coincidit en desitjar que el 2020 sigui un any igual o millor que aquest que s’acaba.

La RiMe al 2020…

Durant la sessió també va informar-se de les dates de les pròximes sessions:

-5 de març de 2020

-4 de juny de 2020

-1 d’octubre de 2020

-10 de desembre 2020

En relació a les temàtiques, va indicar-se com encara s’estan planificant, de manera que agrairíem que en cas que tingueu alguna proposta ens la féssiu arribar. Durant la sessió ja s’han proposat diferents temes que s’intentaran incloure a la planificació de les següents sessions: amiant, plans de seguretat i salut, residus, eficiència energètica i treballs verticals… entre altres.

Altres temàtiques ja previstes anteriorment són una reunió amb el col.legi d’administradors de finques, l’explicació del programa de finançament que des de la Generalitat s’està preparant per a les comunitats de propietaris o el tractament de la sílice a les obres arran de les noves normatives europees. Com ja hem dit, estem oberts a propostes i us anirem informant de properes convocatòries i temàtiques.

Un cop finalitzada la sessió, els assistents van compartir l’esmorzar tradicional d’aquestes sessions de la comissió.