Diada de Sant Antoni de Pàdua, Patró dels Constructors. Felicitats i endavant!

Jubilació

Diada de Sant Antoni de Pàdua, Patró dels Constructors. Felicitats i endavant!

Seguint la tradició de centenars d’anys, el 13 de juny ha estat la diada de Sant Antoni de Pàdua, patró del Gremi, des del 1851, i  dels paletes i treballadors del sector de la construcció. Aquest any, malauradament, la celebració ha quedat condicionada per la pandèmia que ens afligeix i que tant ha impactat en la nostra activitat i en les nostres vides en aquets darrers tres mesos, i no hem pogut celebrar a l’esglèsia de Sant Agustí (carrer Hospital) la tradicional eucaristia en honor de Sant Antoni de Pàdua, ni tampoc recordar als socis i devots del sant difunts durant l’any, de forma conjunta amb la Unió de Sant Antoni.

Cada empresa ha trobat en el transcurs del temps diferents formes de festejar aquesta festa i adaptar-la a les noves formes de vida. En tot cas, desitjo felicitar a totes i tots i animar a no perdre les tradicions, això si, adaptant-les als temps que corren. Els més antics del sector recordem i enyorem les festes a les obres i animo a no perdre aquets hàbits que reforcen la companyonia.

Tradició i modernitat les hem de fer compatibles en el nostre sector. Endavant, felicitats i ànims per superar les dificultats!

Josep Gassiot i Matas
President del Gremi de Constructors d’Obres de Barcelona i Comarques