Nou comunicat del Gremi! El Gremi Informa – 26 de juliol de 2021

EL GREMI INFORMA 


26 de juliol de 2021

AMPLIACIÓ A TOTS ELS SECTORS D’ACTIVITAT DELS AJUTS DIRECTES A LA SOLVÈNCIA EMPRESARIAL

Us recordem que encara és obert el tràmit per demanar els ajuts a la solvència empresarial ampliats a tots els sectors d’activitat, adreçats tant a autònoms com empreses. El tràmit telemàtic —que es realitza a través del Canal Empresa— es posa en marxa després de la decisió pactada entre el Govern i els agents socials en el marc del Consell de Diàleg Social, d’ampliar la línia d’ajuts a tots els sectors d’activitat afectats per la crisi. El formulari d’inscripció prèvia es pot presentar fins el dia 30 de juliol de 2021 a les 15 hores. Més informació.


GUIA D’ACTUACIÓ DE L’EMPRESA DAVANT LA INSOLVÈNCIA

El Registre d’Economistes Forenses (REFOR) -òrgan del Consell General d’Economistes en matèria d’insolvències- i CEPYME han presentat l’última versió actualitzada de la Guia d’actuació de l’empresa davant la insolvència.

La guia exposa els procediments actuals dels quals disposen les empreses (i sobretot les pimes) per tractar d’evitar o minimitzar els efectes de les insolvències. A més a més, planteja possibles solucions (preconcursals, paraconcursals i concursals) per intentar evitar que una empresa en dificultats, però viable, es vegi abocada a la liquidació.


MESURES DE PREVENCIÓ DE LA COVID-19 PER A TOT L’ESTIU DAVANT LA SITUACIÓ DE LA PANDÈMIA

El passat divendres va entrar en vigor el nou confinament nocturn en 165 municipis, que es mantindrà durant set dies, després que el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) hagi validat aquestes mesures de prevenció.

Es mantenen les trobades amb un màxim de 10 persones i la finalització de l’oci nocturn a les 00.30 hores. Pel que fa al confinament nocturn en 165 municipis es prorroga durant set dies i es revisarà cada setmana. Podeu consultar aquestes i altres normatives, també relacionades amb l’àmbit laboral, a la recentment aprovada Resolució SLT/2331/2021.


INFORME. EL SECTOR DE LA CONSTRUCCIÓ A CATALUNYA 2020. PREVISIONS 2021

L’activitat constructora a Catalunya ha baixat un 15,4% el 2020, per sobre de la contracció del 11,5% de l’economia catalana, segons l’informe ‘El sector de la construcció a Catalunya 2020. Previsions 2021’, presentat la setmana passada per la Cambra Oficial de Contractistes d’Obres de Catalunya (CCOC). Entre altres conclusions, es destaca com la licitació va reduir-se un 23% en termes absoluts, menys de la meitat de la mitjana dels últims 20 anys -en 2020 va ser de 1.502 milions i la mitjana dels últims 20 anys se situa en 3.750 milions a preus constants- i queda lluny de les necessitats de l’economia catalana -aproximadament de 5.500 milions anuals-. Podeu llegir l’informe sencer en aquest enllaç.


CAMPANYA EMPRESA SOLIDÀRIA A LA LIQUIDACIÓ DE L’IMPOST DE SOCIETATS

La Campanya “EmpreXas que marcan, para marcar el cambio” pretén mobilitzar totes les empreses espanyoles perquè marquin la casella de fins solidaris en la liquidació de l’Impost de Societats.

Us recordem que la Casella Empresa Solidària és present, des del període impositiu de 2018, en l’apartat “altres caràcters – fins socials” de l’Impost de Societats. Amb aquesta opció, el 0,7% de la quota íntegra de l’Impost de Societats d’aquelles organitzacions que marquin voluntàriament la Casella Empresa Solidària es destinarà a subvencionar activitats d’interès general considerades d’interès social, que, al seu torn, seran desenvolupades per entitats de l’àmbit estatal i autonòmic. Més informació.


Pots consultar les diferents informacions que us hem enviat durant les darreres setmanes al Portal d’Informació per les empreses agremiades, accedint amb la password d’agremiats. Si no sabeu quina és la vostra contrasenya truqueu al 932 659 430 o envieu un whatsapp i us la facilitarem. Si no funciona la password aviseu-nos si us plau ja que estem en procés de canvi de contrasenyes per fer la web més segura i potser no funciona la que teniu.

Recursos i serveis destacats: