Empreses sostenibles en la gestió de residus de les obres. Empreses Recons

Al març es complia un any des del lliurament dels primers certificats a les empreses que es van oferir per arrencar aquest projecte que és Recons I que té com a objectiu distingir davant de la societat i dels clients a aquelles empreses que duen a terme una gestió responsable dels residus de les seves obres.

En un any marcat per la pandèmia, des de la Fundació Privada per a l’Ordenació del Sector de la Construcció a Catalunya, institució sense afany de lucre promoguda pel Gremi i la Cambra oficial de Contractistes d’Obres de Catalunya (CCOC); hem mantingut la voluntat de consolidar un projecte que la realitat de l’últim any reforça al demostrar l’absoluta necessitat de tenir cura, per sobre de tot, de la salut de les persones, i com no, del planeta.

Igualment la crisi global esdevinguda reforça l’emergència de nous valors, entre els quals es destaca la sostenibilitat, a la qual és previsible que s’enfoquin cada vegada més els diferents ajuts de l’administració per a les empreses i els propietaris. Per tot això creiem que Recons és una arma important per al sector i per a les empreses que es certifiquin amb ell.

Després d’aquest primer any en el qual hem pogut consolidar i guanyar experiència en la gestió i certificació, volem continuar ampliant el seu potencial per impulsar aquest desig compartit per empreses, ciutadania i administracions, d’aconseguir una gestió de residus sostenible , que enterri pràctiques indesitjables i que faciliti un final de vida sostenible dels materials o, millor encara, el seu reciclatge.

De moment, en aquest primer any de prova són set les empreses certificades:

ALTÉS REHABILITACIONS, S.L.
CONTRACTA, OBRES I TECNOLOGIA DE LA REHABILITACIÓ, S.L.
DOVER 97, S.L.
IMPLEMENTACIÓN TECNOLOGICA EN EDIFICIOS, S.L.
MON VERTICAL, S.L.U.
OBRA LLAR 2000, S.L.
TÉCNICAS DE REHABILITACIÓN Y CONSTRUCCIÓN, S.L.

Algunes d’elles ens aporten la seva visió sobre Recons. A continuació parlen les empreses:

CONTRACTA, OBRES I TECNOLOGIA DE LA REHABILITACIÓ, S.L.
“A Contracta ens hem adherit al projecte Recons per responsabilitat empresarial amb el medi ambient, amb la sostenibilitat i també per educació professional. El nostre objectiu és fer partícip al nostre equip humà de les virtuts que ofereix el fet de ser responsable amb els residus, la seva classificació i el posterior retorn al medi. Creiem en l’aprofitament i reutilització de tota aquella matèria que sigui possible tot segregant les deixalles en grups homogenis per facilitar-ne seu reciclatge. Estem orgullosos de pertànyer i participar en la sostenibilitat del medi ambient.”

IMPLEMENTACIÓN TECNOLOGICA EN EDIFICIOS, SL.
“Som una empresa constructora compromesa amb la millora de la qualitat ambiental i l’adequada gestió dels residus. Particularment ens preocupa el medi ambient i som conscients que la correcta gestió dels residus es vital, donada la nostra activitat empresarial. Ens agrada poder prendre part oferint aquesta responsabilitat ambiental i contribuir així a una major sostenibilitat dins del nostre entorn i, per extensió, a la resta de la societat treballant sota la certificació voluntària del segell Recons.”

OBRA LLAR 2000, S.L.
“Tornant de l’escola, amb una melodia molt contagiosa, les meves filles canten la cançó: “Ra, ra, ra, ra, ra, ra, reduir, reutilitzar i reciclar” i no sé per quin motiu, em ve al cap Recons i automàticament em dic que seria imperdonable no formar part d’aquest Segell, els nostre fills no ho entendrien. Durant el temps que fa que formem part del projecte, Obrallar ha reduït un 36% els residus. Anem pel bon camí.”

TÉCNICAS DE REHABILITACIÓN Y CONSTRUCCIÓN, S.L.
“Per nosaltres adherir-nos a Recons significa un pas més en el nostre objectiu d’esdevenir una empresa altament sostenible, i poder-ho també així demostrar-ho davant prescriptors, administració i propietaris. La situació mediambiental del planeta és crítica, i segells com Recons han d’impulsar al mercat aquelles empreses que volen ser i mostrar-se responsables amb els residus de les obres. Malauradament encara masses residus d’obres es llencen de qualsevol manera, contaminant i fent malbé el paisatge i el medi ambient. Amb Recons garantim que això no passa, i que els residus de les nostres obres són tractats amb responsabilitat.”

Entregues dels primers certificats Recons: