Campanya de vacunació grip 2016

campanya de vacunació

Campanya de vacunació grip 2016

La vacunació és el mètode més eficaç per evitar la grip i disminuir els casos de contagi a l’empresa i entorn familiar (fins a un 90% d’efectivitat). La vacunació redueix de manera important l’absentisme laboral causat per la grip i per tant suposa un estalvi molt important en costos per a l’empresa.

La grip és una malaltia altament contagiosa, podent arribar a afectar un 20% de la població. Quan contraiem la malaltia som font de transmissió al nostre entorn familiar i laboral.

La propagació de la grip és per via aèria per gotetes produïdes pels afectats al parlar, tossir o esternudar. Les mesures més eficaces per recuperar-se de la malaltia i evitar la propagació son descans i medicació simptomàtica en aparèixer els primers símptomes (febre de 38º o més, malestar general amb mal de cap, coll i esquena, dolor muscular i d’articulacions, menys freqüents són tos seca, congestió nasal i picor d’ulls).

La vacuna immunitza entre altres contra el virus de l’última pandèmia gripal (grip A) i no produeix en cap cas la malaltia. La via d’administració és mitjançant inoculació a la zona del deltoide del braç.

Les úniques contraindicacions de la vacuna són:
– Persones amb al.lèrgia a l’ou o que hagi tingut una reacció al.lèrgica a anteriors vacunacions de la grip.
– Persones amb una malaltia aguda que cursi amb febre alta
– Tres primers mesos d’embaràs (es recomana en els següents sis mesos de gestació).

L’efecte protector de la vacuna s’inicia a les dues setmanes de la seva administració i dura un any, per això la vacunació convé realitzar-la anualment.

INPREIN inicia el proper 17 d’octubre la campanya de vacunació adreçada a totes les empreses. Cal que ens comuniquin el número de persones que desitgin vacunar-se el més aviat possible abans del dia 15 d’octubre i ens posarem en contacte per programar la data de vacunació.

Departament de Medicina del Treball del Servei de Prevenció Inprein