De què vam parlar a la sessió de la RiMe del 4 de març?

Al matí del dijous 4 de març va celebrar-se una nova sessió de la Comissió de Rehabilitació i Manteniment dels Edificis (RiMe), per videoconferència Zoom amb motiu de la necessitat de mantenir la distància social. En aquesta ocasió, la jornada va dividir-se en tres parts: 1) Beneficis de la “rehabilitació green” i finançament per dur a terme projectes de rehabilitació sostenible. 2) Ajuts a la retirada d’amiant. 3) Programa Construyendo Empleo de la FCL i torn de preguntes i comentaris.

REHABILITACIÓ GREEN I FINANÇAMENT D’ACTUACIONS SOSTENIBLES

Josep A.  Martínez, president de la RiMe, va presentar la sessió i posteriorment Javier Torremocha, director del Canal de reformes i rehabilitació de la Unió de Crèdits Immobiliaris (UCI), va explicar els objectius sostenibles dels crèdits de Rehabilitació green que s’ofereixen des de UCI així com el context d’emergència climàtica i de malbaratament energètic que es pretén contribuir a revertir amb aquests crèdits i amb una voluntat política, empresarial i social amb cada cop més força a Europa i a Espanya. Torremocha també va explicar les Hipoteques verdes i els Crèdits green, consistents en finançar actuacions de rehabilitació energètica d’habitatges mitjançant condicions avantatjoses que premien la sostenibilitat del projecte.

Posteriorment, Sandra Ponce, arquitecta i membre de la Direcció de sostenibilitat i responsabilitat social UCI, ha detallat els tipus d’actuacions de rehabilitació energètica que s’acostumen a finançar. A continuació, Sergio Fernández, responsable de l’àrea de Catalunya del Canal de reformes i rehabilitació UCI, va explicar els diferents productes financers que s’ofereixen.

AJUTS A LA RETIRADA D’AMIANT

En una segona part de la sessió, Jordi Picas, de l’Agència Catalana de Residus, de la Generalitat de Catalunya, va explicar els resultats i conclusions de les diferents convocatòries d’ajuts a la retirada de residus d’amiant dels anys 2019 i 2020. També va comentar les previsions per les properes convocatòries d’ajuts per aquest 2021: requisits, quantitats, objectius, etc.

PROGRAMA CONSTRUYENDO EMPLEO, DE LA FLC I TORN DE PREGUNTES I COMENTARIS

A una última part de la jornada, Mercè Polo va fer un recordatori del Programa Construyendo Empleo: Conectando Profesionales y Empresas, de la Fundació Laboral de la Construcció (FLC) (nés informació al següent enllaç: https://www.gremi-obres.org/wp-content/uploads/2020/12/Construyendo-Empleo-FLC.pdf). Recordem que aquest programa té com objectiu incrementar la professionalització i la competitivitat del sector, apropant empreses i treballadors mitjançant mecanismes de intermediació.

La jornada va finalitzar amb interessants comentaris sobre les ponències anteriors. Destaquem la intervenció de Sonia Hernández-Montaño, arquitecta i directora del Postgrau d’Arquitectura i Salut de l’Escola d’Arquitectura de Catalunya, que va comentar la necessitat d’aprofundir en l’equiparació de la importància de les estratègies d’estalvi energètic dels edificis amb les de la salut dels seus habitants, emfatitzant en qüestions com la necessitat de ventilació dels edificis, la qual cosa, apuntava, sovint no es prioritza suficientment i pot ser problemàtica.

Sobre la retirada de residus d’amiant, va comentar-se la conveniència de comunicar al Gremi, a info@gremi-obres.org, quan es detecti que s’estan manipulant residus d’amiant sense complir amb les necessàries exigències sanitàries, per tal que ho puguem comunicar a la Generalitat i es realitzi una inspecció de treball.

La jornada va clausurar-se amb l’agraïment als ponents i als assistents.

Post A Comment