Notícies

El mercat d’habitatges a Catalunya s’incrementa al 2017

Un indicador per conèixer l’estat del sector de la construcció i les seves perspectives és el nombre d’hipoteques. Tal com recull un reportatge publicat per l’Associació de Promotors de Catalunya al suplement Habitatge i Futur de la Vanguardia del passat 25 de juliol, i segons dades del INE, el nombre d’hipoteques a Catalunya entre gener i abril s’ha incrementat fins a un 11,9% respecte al 2016. Aquest fort increment suposa una concessió de 12.723 préstecs i un capital prestat de 1.718.678 euros.

Altra dada molt destacable, de les recollides a la publicació, són les xifres facilitades pel Departament d’Habitatge de la Generalitat, que mostren una forta disminució en la producció d’habitatges a Tarragona, Lleida i Girona. En relació als primers 4 mesos del 2016, Tarragona ha disminuït en un 58,9% els habitatges iniciats, Lleida un 27,8% i Girona un 17,2% .

Tot i així, el conjunt de Catalunya s’incrementa considerablement gràcies a l’empenta de la producció en la província de Barcelona, que torna a actuar com a principal motor d’activitat. D’aquesta manera, la comparativa interanual de l’acumulat és de gairebé del 60% a Catalunya i del 93,1% el de la província de Barcelona, ​​amb uns valors absoluts acumulats de 4.168 habitatges iniciats a la comunitat catalana, dels quals el 89% corresponen a habitatges dins de la província de Barcelona (3.707 visats).

D’altra banda, respecte al la comparació interanual de nombre d’habitatges finalitzats, destaquen Tarragona i Barcelona per les seves xifres positives. Tarragona, augmenta en 309,4%, amb 615 habitatges  finalitzats, mentre que Barcelona té un increment de 34,1%, amb 1.290 habitatges. Aquestes dues províncies fan que l’increment total de Catalunya sigui d’un 51,7%, amb 2.296 habitatges finalitzats.

 

 

admin

Recent Posts

Webinar – Com reduir l’absentisme laboral? (30/10/2025)

El dijous 30 d'octubre va tenir lloc la Webinar “Com reduir l'absentisme laboral?", organitzada conjuntament…

2 dies ago

Webinar – Conceptes bàsics relacionats amb la igualtat i la comunicació (22/10/2025)

El dimecres 22 d'octubre va tenir lloc la Webinar “Conceptes bàsics relacionats amb la igualtat…

1 setmana ago

Webinar – Ajuts a la contractació de personal i altres serveis oferts per Barcelona Activa (09/10/2025)

El dijous 9 d'octubre va tenir lloc la Webinar “Ajuts a la contractació de personal…

3 setmanes ago

Webinar – Solucions avançades per a la durabilitat del formigó i la protecció davant el radó (02/10/2025)

El dijous 2 d'octubre va tenir lloc el Webinar “Solucions avançades per a la durabilitat…

1 mes ago

Resum de la jornada RiMe del 17 juliol 2025

L’Auditori del Gremi de la Construcció ha acollit, aquest dijous 10 d'abril de 2025, una…

4 mesos ago

Celebració de l’Assemblea General del Gremi 2025

El Gremi de la Construcció va dur a terme el passat dia dijous 29 de…

5 mesos ago