Recomanem

Presentació de l’informe Euroconstruct Hivern 2024

El sector de la construcció entra en una nova fase

A Espanya, l’economia i el sector de la construcció comparteixen un punt en comú: ambdós aconsegueixen créixer per sobre de la mitjana europea. L’elevat augment dels costos de construcció i la pujada dels tipus d’interès han agafat desprevinguts molts països amb un sector constructiu lleugerament sobredimensionat, especialment en l’àmbit de l’habitatge. Aquesta situació ha derivat en un reajustament obligatori que ha provocat dos anys consecutius de contracció, un escenari que Espanya ha evitat.

Amb l’estabilització de la inflació i la política monetària, el sector es troba ara davant una etapa amb menys traves per avançar. Es preveu que Europa superi la seva fase de creixement negatiu, mentre que Espanya es mantingui en positiu, un factor essencial per afrontar els reptes imminents, com la retirada dels estímuls i la tornada a una disciplina fiscal més estricta.

Durant la presentació de l’informe d’hivern 2024 d’Euroconstruct es farà un repàs a les conclusions de la conferència Euroconstruct d’hivern, que ha reunit les previsions de 19 països per oferir un panorama actualitzat de la situació i el futur del sector de la construcció a Europa. S’analitzarà l’estat de l’edificació residencial i no residencial, la rehabilitació i l’enginyeria civil.

Com és tradició, es realitzaran dues sessions: una en català, prevista per l’11 de desembre a Barcelona, i una altra en castellà, el 12 de desembre a Madrid. La jornada de Madrid comptarà amb el patrocini d’ASEAMAC, l’Associació de Lloguer de Maquinària i Equips, una entitat que dona suport a les empreses especialitzades en aquest àmbit.

Ambdues presentacions conclouran amb un servei de càtering per als assistents.

Presentació Barcelona:

Data i hora: Dimecres, 11 de desembre a les 12h

Lloc: ITeC. C/Wellington, 18. Barcelona.

Format: Presencial i en streaming

Idioma: Català

Inscripció gratuïta aquí

Presentació Madrid:

Data i hora: Dijous, 12 de desmebre a les 10:30h

Lloc: Asociación de Prensa de Madrid. C/Juan Bravo, 6. Madrid.

Format: Presencial

Idioma: Castellà

Inscripció gratuïta aquí

admin

Recent Posts

Resum de la Webinar: “Sikatherm Impact” 11/06/2026

El dijous 11 de juny de 2026 va tenir lloc la Webinar “Sikatherm Impact", organitzada…

2 setmanes ago

Obertura del període electoral per a la presidència del Gremi

♦ Tal com es va aprovar a l'Assemblea General Ordinària del passat dijous 28 de…

3 setmanes ago

Assemblea General Ordinària – 2026

El Gremi de la Construcció va dur a terme aquest dijous 28 de maig de…

3 setmanes ago

Webinar: “Més enllà de l’aillament: El paper del SATE en la nova envolvent arquitectònica” (13/05/2026)

El dimecres 13 de maig de 2026 va tenir lloc la Webinar “Més enllà de…

1 mes ago

Webinar: “La nau industrial, un sector per descobrir” (28/04/2026)

El dimarts 28 d'abril de 2026 va tenir lloc la Webinar “La nau industrial, un…

2 mesos ago

Resum – Sessió Tècnica de la RiMe del 16 d’abril de 2026

L’Auditori del Gremi de la Construcció va acollir, aquest dijous 16 de d'abril de 2026,…

2 mesos ago