CURS DE TPC: ESPECÍFICA PER OFICI (PRL PER A OPERADORS DE VEHICLES I MAQUINÀRIA DE MOVIMENT DE TERRES) (6H)

OBJECTIU GENERAL:

Adquirir uns coneixements preventius bàsics i generals, tant a nivell teòric com pràctic, que li permetin l’aplicació de tècniques segures de treball durant l’execució de les unitats d’obra que dugui a terme.

OBJECTIUS ESPECÍFICS:

• Identificar quines activitats, sistemes d’execució, materials i equips de treball s’inclouen en l’ofici d’operador de vehicles i maquinària de moviment de terres.
  • Reconèixer i avaluar els riscos específics inherents a les tasques, equips de treball i àrees de l’ofici concret, així com conèixer les seves tècniques preventives concretes.
  • Conèixer els mitjans de protecció col·lectiva i els equips de protecció individual que s’utilitzen amb major freqüència durant la realització d’aquest ofici, així com motivar i capacitar al treballador per al seu correcte ús i manteniment.
  • Conèixer els mecanismes per a la planificació de les tasques des d’un punt de vista preventiu.
  • Provocar la participació i la implicació de cada treballador en l’aplicació de la prevenció en el seu ofici

1. Definició dels treballs.

Tipus de màquines. Maquinària de transport camió, dúmper, maquinària de moviment de terres i compactació: buldòzer, pala carregadora, retroexcavadora, motoniveladora, «jumbo»,
extendedora/compactadora asfàltica, etc.

1. Tècniques preventives específiques.
  • Identificació de riscos.
  • Avaluació de riscos del lloc (genèrica).
  • Mitjans auxiliars: (Útils de la màquina o de l’equip de treball…).
  • Equips de treball i eines: Riscos i mesures preventives.
  • Manteniment i verificacions, manual del fabricador, característiques dels principals elements, dispositius de seguretat, documentació, sistemes d’elevació, etc
  • Mitjans de protecció col·lectiva (col·locació, usos, obligacions i manteniment).
  • Equips de protecció individual (col·locació, usos, obligacions i manteniment).
  • Interferències entre màquines.
  • Senyalització i trànsit.

FORMACIÓ SUBVENCIONADA.

INFORMACIÓ

Per a poder inscriure’s a aquest curs és imprescindible aportar fotocòpia del certificat d’aprofitament d’un curs de PRL (20h) o d’un curs de Nivell Bàsic (60h), juntament amb la documentació habitual necessària per a la inscripció.

Prevenció de Riscos Laborals

28/03/2019, dijous de 15:01 – 21:01 h

Aquest curs forma part dels programes de formació professional per a l’ocupació dirigits prioritàriament a persones treballadores ocupades, subvencionats pel Consorci per a la Formació Contínua de Catalunya.

Silvia Palao

Estem certificats en Qualitat, segons la norma UNE-ISO 9001:2008, per l’entitat Applus, amb la voluntat d’oferir un servei de màxima qualitat formativa.