Projectes constructius amb Microsoft Project – Online

Descripció

Aquesta és una formació dirigida a persones que vulguin realitzar la gestió de projectes constructius mitjançant el programari Microsoft Project. No es requereix cap coneixement previ d’aquest programari, encara que és aconsellable tenir experiència en planificació d’obra.

Durant el curs s’introduiran els conceptes i metodologies pròpies de la gestió de projectes. El curs inclou exercicis pràctics orientats a consolidar el domini d’aquest programari per part dels alumnes.

Curs Online de Planificació i gestió de projectes constructius amb Microsoft Project 2016

• Introducció a Microsoft Project 2016
1. Introducció i gestió de projectes Explicació de les característiques de MS Project i els seus principals objectius.
2. Entorn de treball Introducció a l’entorn de treball en MS Project: barres d’eines, navegació, panells i propietats.
3. Introducció a tasques Introducció als diferents tipus de tasques:
4. Introducció a recursos Introducció als diferents tipus de recursos:
5. Introducció a vistes Introducció als diferents tipus de vistes:
6. Introducció a informes Introducció als diferents tipus d’informes:
7. Personalització de la barra d’accés ràpid Configuració dels elements inclosos a la barra d’accés ràpid.
8. Protecció de l’arxiu amb contrasenya Restricció a l’accés del contingut de l’arxiu mitjançant contrasenya.

• Creació d’una planificació
1. Crea un projecte nou Creació d’un projecte nou des de zero.
2. Crear projecte des d’una plantilla Creació d’un projecte mitjançant l’ús d’una plantilla.
3. Crear projecte important tasques des d’Excel Creació d’un projecte des d’un arxiu Excel.
4. Crear projecte des d’un altre projecte existent Creació d’un nou projecte usant un projecte existent com a plantilla.
5. Propietats del projecte Configuració de les propietats del projecte.
6. Calendari base Creació i modificació del calendari base.
7. Línia base Treball amb línia base

• Tasques
1. Afegir tasques Creació de noves tasques.
2. Establir durada de tasques Assignació de durada a tasques.
3. Tasques repetitives Creació i gestió de tasques recurrents.
4. Dependència entre tasques Relació de dependència entre les tasques.
5. Creació de fites Creació de fites de projecte.
6. Dates d’inici i fi Inclusió de dates d’inici i fi.
7. Data límit Inclusió d’una data límit.
8. Reordenació de tasques Canvi de precedència de tasques.
9. Tasques inactives Gestió de tasques inactives.
10. Diagrama de GANTT Treball sobre la vista de diagrama de GANTT

• Recursos
1. Matriu de responsabilitat Gestió de la matriu de responsabilitat.
2. Tipus de recursos Recursos de treball, de material i de cost.
3. Crear recursos Diferents mètodes per afegir nous recursos.
4. Assignació de recursos a tasques Afegir recursos a tasques.
5. Redistribució de recursos Resignació de recursos a tasques.

• Costos
1. Estimació de costos Estimació de costos mitjançant visualització d’estadístiques, diagrama de GANTT, taula de dades i informes.
2. Assignació de costos a recursos Afegir costos a recursos.
3. Recurs amb diverses taxes Gestionar recursos amb costos variables.
4. Costos fixos de tasca Gestionar costos fixos.
5. Costos acumulatiu Definir el tipus de càlcul per al còmput de l’acumulació de costos.
6. Comprovació de costos Comprovació de l’evolució de costos durant el projecte.

• Seguiment del progrés
1. Assignació de recursos Assignació de recursos mitjançant l’organitzador d’equip.
2. Vistes de recursos Visualització per a la gestió de recursos
3. Visualització de projecte complet Visualització del projecte a través de les diferents vistes.
4. Comprovació de progrés Eines per al seguiment del procés.
5. Actualitzar progrés Actualitzar la progressió de les tasques del projecte.
6. Camí crític Definir la seqüència de tasques que indiquen la durada màxima del projecte.
7. Informació en vistes Revisió de les vistes d’ús comú en Project.

• Planificació avançada de tasques
1. Canvi de la planificació Modificació de la planificació per adequar-la a noves circumstàncies de projecte.
2. Reducció de temps afegint recursos Reducció del temps de realització de tasques mitjançant l’assignació de recursos addicionals.
3. Línia base de planificació Creació i comparació de línies base.
4. Aplicar format a categories i textos Personalització categories i textos.

• Personalització d’elements
1. Vistes Personalització de vistes.
2. Aplicar filtres a vistes Selecció d’informació mitjançant l’aplicació de filtres.
3. autofiltres Ús de filtres predefinits.
4. Taules Visualització de diferents taules en les vistes.

• Impressió i exportació
1. Afegir capçalera i peu de pàgina capçalera i peu de pàgina per a imprimir.
2. Vista d’en pantalla Imprimir informació en pantalla.
3. Imprimeix informe estàndard Imprimir informes predefinits per Project.
4. Exporta projecte a Excel Exportació a Excel.
5. Compartició de dades amb Office Exportació d’informació a Word i Outlook.

Aquest curs és bonificable per la FTFE (Fundación Tripartita para la Formación en el Empleo)

PREU

Preu Soci: 95 €
Preu No Soci: 105 €

El preu per a Socis és també aplicable a persones desocupades i estudiants.

Software per a la Construcció

20 hores

A mida

Plataforma ONLINE (es donarà usuari i contrasenya un cop enviat el comprovant de pagament)

Curs ONLINE amb tutor per resoldre qualsevol dubte que l’alumne tingui sobre el curs.

Lliurament del diploma que acredita la corresponent formació.