¿Per a què serveix un Model de Prevenció de Delictes?

Model de Prevenció de Delictes

¿Per a què serveix un Model de Prevenció de Delictes?

La nostra empresa, una important constructora, està licitant en un concurs públic per construir una nova universitat pública. Hem presentat tots els documents que un procés administratiu com aquest exigeix ​​i hem entaulat, en conseqüència, certa amistat amb el responsable d’aquest assumpte de l’Administració.

En una de les nostres visites, el funcionari en qüestió ens ofereix anar a dinar, a la qual cosa nosaltres accedim encantats. Durant el dinar, aquest ens suggereix que si li paguem una quantia econòmica podria manipular el procés de concessió fent que siguem nosaltres els adjudicataris del contracte públic. Accedim a això.

Posteriorment, la nostra empresa és encausada en un procediment penal per un delicte de suborn juntament amb l’autor del suborn (acte dels fets).

En no tenir un MODEL DE PREVENCIÓ DE DELICTES no podem demostrar que l’autor dels fets ha realitzat el fet delictiu eludint al model de control i supervisió que representa el MPD a l’empresa, pel que la nostra empresa podria ser condemnada a una quantiosa multa i fins i tot al tancament o inhabilitació per a realitzar la seva activitat per un determinat període de temps.

D’haver tingut l’empresa implementat un Model de Prevenció de Delictes i acreditat la seva eficàcia, aquesta hauria quedat exempta de responsabilitat penal en el procediment penal indicat.

Per aquesta raó, RECOMANEM implementar un Model de Prevenció de Delictes per poder eximir la Responsabilitat de la nostra empresa, alhora que ens ajudarà a preservar la responsabilitat del propi administrador ja que estaria complint amb el seu deure d’adopció de mesures necessàries per a la bona direcció i control de la societat.

Asesoria Penal Corporativa