Comportament responsable, sostenible i transparent

Comportament sostenible

Comportament responsable, sostenible i transparent

Anem cap a un model empresarial on s’exigeix cada vegada més comportaments responsables, transparents i de creixement sostenible, havent una gran una aposta per promoure els interessos de la societat i per enfilar un camí cap a la recuperació sostenible i integradora.

Actualment estan en marxa obligacions legals i de comportament responsable, sostenible i transparent, com les que s’anomenen a continuació :

-La MODIFICACIO DE LA LLEI ORGÀNICA 1/2015 de 30 de març, en la qual s’introdueix l’obligatorietat de demostrar models de gestió i compliment eficaç de prevenció de delictes, amb les característiques anomenades en el propi text legal. Aquesta norma, que va entrar en vigor el passat 1 de juliol 2016, haurà de ser complida per administradors i empresaris si volen quedar exempts de responsabilitat penal.

-LA NOVA DIRECTIVA 2014/24 / UE RELATIVA A LA CONTRACTACIÓ PÚBLICA. La contractació pública té un paper clau en l’Estratègia Europa 2020 per a un creixement intel•ligent, sostenible i integrador (COM 2010, 2020), millorant l’entorn empresarial i les condicions per tal que les empreses innovin i fomentin un ús més generalitzat de la contractació ecològica, que afavoreixi una economia amb poques emissions de carboni i que faci un ús més eficaç dels recursos.

ELS PRINCIPIS GENERALS DEL DRET EUROPEU DELS CONTRACTES PÚBLICS. L’acció de les institucions de la Unió Europea en relació a les compres públiques es basa en els principis fonamentals consagrats en el Dret originari de la Unió Europea d’igualtat de tracte, convocatòria de licitacions transparent i no discriminatòria, reconeixement mutu i lluita contra el frau i la corrupció

Els principis d’objectivitat, transparència, publicitat i no discriminació, basats en regles nacionals i comunitàries de naturalesa constitucional, prevalen avui de manera inqüestionable sobre qualsevol altra funció de la normativa sobre contractació. Aquests principis són, en els nostres dies, el fonament de totes les regles públiques sobre contractes públics i es caracteritzen per la seva transversalitat, ja que arriben i es manifesten en totes les fases contractuals, tant preparatòries com executòries.

-L’entrada en vigor de la DIRECTIVA 2014/95/UE sobre la divulgació d’informació no financera i diversitat, d’obligat compliment a partir de gener de 2017 en empreses d’interès públic i de més de 500 empleats. Si l’empresa no compta amb un total de 500 empleats, no cal informar mitjançant la Directiva. No obstant, si ets un proveïdor d’alguna d’aquestes empreses, pot ser que et demanin informar o que proporcionis informació a un client per tal d’identificar, prevenir i mitigar els impactes negatius existents i potencials. Altres parts interessades, incloent inversors, també poden fer ús de la Directiva per a realitzar preguntes sobre els temes que cobreix.

Irene Samper
CEO de ISR Consulting