Prevencions per treballar a més de 30 graus

Prevenció treball altes temperatures

Prevencions per treballar a més de 30 graus

La construcció és una de les activitats que més es veuen afectades per les situacions climatològiques adverses tant a l’estiu com a l’ hivern.

Sovint la gent pensa que és a l’hivern, amb el fred i les temperatures baixes, quan les condicions de treballar a l’aire lliure són més dures i perilloses, però la realitat ens demostra que també les altes temperatures combinades amb una humitat elevada poden suposar un risc greu per a la salut del treballador.

Només comencis a sospitar que pots patir algun dels següents símptomes; fatiga, mal de cap, marejos i vertígens, rampes, deshidratació, cop de calor… ATURA’T!

Aquests símptomes durant la realització d’una tasca complicada com són els treballs en alçada o la conducció de maquinària pesant poden suposar un risc greu per a la persona que les pateixi i per a la resta de treballadors que puguin estar al voltant.

Per tant, hem de prendre una sèrie de mesures preventives quan estem a temperatures de més de 30ºC:

Què pot fer l’empresa?

• Disposar de zones per treballar a l’ombra o interior.
  • Organitzar la jornada per evitar que les tasques més pesades es facin a les hores més caloroses del dia, que són les compreses entre les 12 -15:30h.
  • Que els treballadors puguin disposar d’aigua freda durant la jornada laboral.
  • Que els treballadors puguin disposar de zones de descans climatitzades.

Què pot fer el treballador?

• Beu aigua fresca! Has de beure aigua de manera continua..
  • Descansa! Augmentar la freqüència de les pauses i descansos a llocs frescos.
  • Zero alcohol! Evitar àpats pesats i el consum d’alcohol i begudes ensucrades.
  • Posa’t gorra! Protegeix-te el cap del sol.
  • Fes servir roba adequada! Utilitzar roba amb teixits frescos i colors clars.
  • No treballis sense camisa! utilitza un filtre de protecció solar.
  • No estiguis sol! Evita treballar en solitari

Així doncs, el primer que pot notar els símptomes derivats de la calor ets tu mateix. Actua en conseqüència  ja que la calor no és cap bestiesa!

Sara Corchón Torcal
Tècnic Superior en Prevenció De Riscos laborals
INPREIN, S.L.

2 Comentaris
  • López
    Publicat a les 06:08h, 28 juliol Respon

M’agrada que es possi l’accent en allò que pot fer l’empresa. A vegades això és un tema ignorat pels prevencionistes. Està molt ben destacat que no combatre bé la calor pot ser incompatible amb la seguretat (màquines o caigudes d’alçades). Sabem que molts accidents a l’obra a l’estiu acurreixen o tenen alguna cosa a veure amb la calor.

• admin
      Publicat a les 07:26h, 28 juliol Respon

Estem d’acord amb tu López, la calor s’ha de prendre molt seriosament, i més a les obres. Salutacions!