Entrevista a Ione Ruete, directora de BB Contrumat

Ione Ruete direcctora BB Contrumat

Entrevista a Ione Ruete, directora de BB Contrumat

Arquitecta superior per l’ETSAB de la UPC, Ione Ruete és màster oficial en Tecnologia de l’Arquitectura. Especialitzada en rehabilitació i restauració, compta amb vuit anys d’experiència en el sector de la construcció, havent treballat tant a l’Ajuntament de Barcelona com en diversos estudis de reconegut prestigi. A Fira de Barcelona ha format part de l’organització d’esdeveniments firals com Mobile World Congress, Smart City Expo o el mateix Beyond Building Barcelona-Construmat, al qual es va incorporar mesos abans de l’edició del 2015.

Professional amb gran capacitat de treball, resolutiva, empàtica i coherent. Defensora del treball en equip basat en el respecte, la implicació i la passió.

1. Quines novetats inclou Barcelona Building Construmat respecte a edicions anteriors?

La nova proposta de Barcelona Building Construmat s’assenta en la innovació com a principal tret característic perquè la innovació implica canvi i els moments actuals, tant per la societat en general com pel sector en particular, són moments de canvi. La construcció ha demostrat al llarg del temps ser un sector viu, dinàmic i innovador, tot i que a l’imaginari col·lectiu no sigui així. La innovació, a la qual dediquem 2.000 metres quadrats en un fet sense igual a Europa, serà el nucli de Barcelona Building Construmat, presentant nous materials, l’Internet de les Coses, la impressió 3D, la digitalització del procés constructiu… La innovació, al Future Arena, serà més present que mai al Saló Internacional de la Construcció de Fira de Barcelona.

A més, propiciarem el debat al Talks Arena amb conferències, ponències i congressos que abordaran les qüestions que tenen una gran influència al sector. Així, comptarem amb un Congrés d’Habitatge Social, coordinat per l’Ajuntament de Barcelona; un Congrés d’Economia Circular i un Congrés d’Innovació, que coordina l’arquitecte Andrés Jaque.

I facilitarem la possibilitat de fer negocis al Meetings Arena, on tindrà lloc el Fòrum Contract Nacional i Internacional, coordinat pel Col·legi de Dissenyadors d’Interiors de Catalunya; un fòrum d’inversió per a startups; o un fòrum d’ocupació, entre altres activitats.

Sense deixar de banda que els espais comuns del saló, és a dir, la Future Arena, el Meeting Arena i el Talks Arena seran dissenyadors l’espai expositiu, l’Industry Arena, que serà dissenyat pel prestigiós estudi Bach Arquitectes.

'Facilitarem la possibilitat de fer negocis al Meetings Arena, on tindrà lloc el Fòrum Contract Nacional i Internacional' Click To Tweet
  1. Què busquen els visitants actuals al nou Construmat? Quins perfils estimen que hi haurà?

El sector en general, i per tant el visitant, busca solucions reals que s’ajustin a la realitat del moment. És per això que BBConstrumat aposta per la innovació i per oferir noves oportunitats de negoci. En la seva vintena edició, el saló espera atraure l’atenció i l’interès de tots els actors sectorials. Arquitectes, enginyers, dissenyadors, projectistes, paletes, instal·ladors… han de considerar-lo el seu saló.

1. Com es planteja la innovació dins el saló? Quins criteris es tenen en compte?

Com he comentat anteriorment, BBConstrumat és l’únic saló d’Europa amb més de 2.000 metres quadrats dedicats a la innovació i a les tendències que marquen el present i el futur del sector. Per això, comptem amb el nostre know-how i amb l’assessorament de centres tecnològics i institucions de reconegut prestigi. BBConstrumat serà una vegada més punta de llança de la innovació sectorial, sens dubte.

4. Quin paper tindran les pimes constructores catalanes i barcelonines dins el saló?

No podem oblidar que la major part del teixit empresarial del sector de la construcció està format per pimes… i per tant l’oferta està molt dirigida cap a elles… En aquest sentit, mostrar les noves tendències i materials, oferir respostes a les problemàtiques actuals i obrir noves oportunitats de negoci són ofertes pensades per aquest tipus d’empreses.

1. Com s’articula la conjunció entre expositors de noves tecnologies amb altres de més tradicionals com empreses rehabilitadores o de materials de construcció?

BBConstrumat vol donar cabuda a tots els agents del sector de la construcció. De fet, la força del saló i el que li ha permès arribar a aquesta vintena edició, sortejant la greu crisi que va afectar de manera tan severa al sector, és aquesta. Per això, donarem a conèixer les sis fases que conformen el cicle de vida del sector: des de la projecció fins a l’economia circular, passant per l’execució d’obra i la rehabilitació. Tots els elements que configuren la cadena de valor del sector estaran ben representats a BBConstrumat 2017.

'BB Construmat vol donar cabuda a tots els agents de la construcció' Click To Tweet
  1. Com va sorgir la idea de realitzar el Bim Summit dins el context del saló?

El Bim ja ha estat present en anteriors edicions del saló, precisament, per aquest caràcter innovador que forma part de l’ADN de BBConstrumat que ens fa avançar tendències. En aquest sentit, i com també he comentat abans, comptem amb l’assessorament de les principals associacions i institucions sectorials per poder organitzar el certamen. I és en aquest context de bones relacions en què vam signar un acord de col·laboració amb el Col·legi d’Aparelladors de Barcelona (CAATEEB), Bim Academy i buildingSMART Spanish Chapter per acollir la tercera edició de l’European Bim Summit, que ells organitzen. Estem molt contents perquè li dóna un gran valor afegit a la nostra oferta.

1. Vol comentar alguna cosa més per acomiadar l’entrevista?

M’agradaria convidar tots els membres del Gremi a prendre part d’aquesta nova edició de Barcelona Building Construmat, el saló d’un sector fonamental per a la recuperació de l’activitat econòmica i que, en aquesta nova etapa, vol marcar nous camins per a la seva modernització.